سید جبل النوری

تـــــازنــده ایــم رزمــنــده ایــم

سید جبل النوری

تـــــازنــده ایــم رزمــنــده ایــم

سید جبل النوری

بسم الله الرحمن الرحیم

تـــــازنــده ایــم رزمــنــده ایــم
جانی است ناقابل فدای رهبرم

معرفی علما و بزرگان هزار جریب

کانال سید_جبل_النوری:
telegram.me/Seyed_jabalannori

صفحه‌ی رسمی سید جبل النوری در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/seyedjabalannori

تیم مدیریت سیدجبل النوری

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه‌ی تجلیل از خانواده های شهدای روستای متکازین(جبل النور) توسط پایگاه مقاومت بسیج احد ،دهیاری و شورای اسلامی در دفتر شورای اسلامی واقع در منزل سید اسماعیل محمدی متکازینی با حضور گرم بسیجیان و خانواده‌های معظم شهدا علما و روحانیت بزرگوار محل با حضور مسئولین محترم امام جمعه‌ی محبوب معظم و معزز شهرستان بهشهر  حضرت آیت الله حاج سید عربعلی جباری و حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقا سید ضیاء الدین جباری یادگار ارزشمند سیدالعلمای مازندران حضرت آیت الله حاج آقا سیدصابر جباری(ره)و آقای مهندس حسین نجفی بخشدار ارزشی و فرزند بزرگوار سردار شهید عیسی نجفی و حاج محمدعلی شریعتی فرمانده‌ی محترم حوزه‌ی ٠۶شهدا با اهدای لوح سپاس، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

لازم به ذکر است این جلسه که از ساعت ١١ صبح باذکر صلوات و تلاوتی چند از ایات قرآن مجید توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مجتبی خلیلی و خوش آمد گویی توسط سید جبل النوری و سخنرانی توسط حضرت آیت الله حاج سید رجبعلی محمدی متکازینی با موضوع شهید و شهادت و خانواده‌های معظم شهدا و ذکر مصیبت واقعه‌ی کربلا و هم چنین نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله حاج سید علی جباری منعقد و برگزار گردید .

این جلسه‌ی فوق العاده روحانی و معنوی در ساعت ١۴.٣٠ با اهدا فاتحه به روح پاک امام شهداعلی الخصوص شهدای مدافع حرم و حضرت ایت الله جباری پایان یافت.


۰ نظر ۲۳ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۰۰
تیم مدیرت سیدجبل النوری

دهیار فعال روستای متکازین سید محمد تقی حسینی

۱ نظر ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۸
تیم مدیرت سیدجبل النوری

به پاس قدردانی و تشکر از خانواده های معظم و محترم شهدای متکازین این لوح سپاس تقدیم میگردد‌.

۰ نظر ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۵
تیم مدیرت سیدجبل النوری

حضور خانواده های محترم شهدا‌ی روستای متکازین در تجمع خانواده‌های شهدای کیاسر 

با حضور سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه

۰ نظر ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۲
تیم مدیرت سیدجبل النوری

بسم الله الرحمن الرحیم


قابل توجه اهالی محترم و مهمانان روستای عالم پرورمتکازین 

اکنون که درفصل گرم سال قرار داریم لازم است که چند نکته را به شما عزیزان یادآوری نمایم:

١.در مصرف آب شرب روستا نهایت صرفه جویی و از هدر رفتن آن نیز جلوگیری نموده تا همه ی هم محلی ها بتوانند از این نعمت الهی استفاده کنند.

٢.درجهت حفظ بهداشت عمومی روستا، تنظیف کوچه و خیابان، همه باهم همت نموده و رعایت حال همدیگر را بنماییم از ریختن زباله در حاشیه‌ی روستا و خیابان های داخل محل و محیط های تفریحی من جمله تنگه و...جدا خوداری نموده و تمام زباله ها را به وسیله‌ی آتش امحا و در گوشه ی حیاط چاله حفر نموده و آن را مدفون نمایید و یا اینکه آنها را جمع آوری در زمین جمع آوری زباله‌ی مرکز بخش روستای بیشه بنه که کنار جاده‌ی اصلی بیشه بنه _ کیاسر می باشد بریزید.

٣.نکته‌ی مهم و اساسی شئونات روستای متکازین را که یک روستای مذهبی فرهنگی سیاسی اجتماعی می باشد را حفظ نموده و از گردش در کوچه و خیابان ها بدون چادر و حجاب اسلامی،با تیشرت و  شلوار خانگی و یا شلوارک جدا خودداری و پرهیز نمایید.

درصورت مشاهده باچنین افرادی برخورد خواهد شد.

روستای متکازین یک روستای زیبا دارای مردمانی اصیل، با فرهنگ و آداب اسلامی و آب و هوای خنک و کوهستانی 

پذیرای مهمانان محترم می باشد.

این روستا با سابقه تاریخی ٧٠٠٠هزار سال قبل از میلاد که سکونت گاه انسان بوده در دوره های مختلف محل نشر فرهنگ ناب خداپرستی در دوره‌ی اشکانیان دارای قلعه و مرکز حکومت منطقه ای اشکانیان بوده است که از قرن دوم هجری نیز محل امنی برای سکونت سادات فاطمی و علوی می‌باشد. 

از این روستا حدود ٨٠٠ سال پیش بزرگانی نشو و نما نموده‌اند از جمله می‌توان از حاکم وقت منطقه‌ در دوره‌ی اولیه ی حکومت صفویه سید ملک حسین را نام برد که به شهادت رسید. 

آیت الله سید محمد یوسف حسینی قاضی القضات و سرنقیب سادات هزارجریب هم از آن جمله می‌باشد.

در دوره ی معاصر نیز شهید آقا سید باقر باقری حدود ٩٠ سال پیش که در مقابل خوانین جهت دفاع از روحانیت  ایستاده بود به دست همان خوانین ظالم به شهات رسید. 

حضرت آیت الله نصیری سیدالفقها والمجتهدین از این روستا می‌باشد.

عالم عامل حضرت آیت الله جباری سیدالعلمای مازندران امام جمعه‌ی فقید شهرستان بهشهر و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز  از این روستا می‌باشد.

فیلسوف عارف فقه اندیشمند و دانشمند استاد و مدرس سطح عالیه‌ی حوزه و دانشگاه حضرت آیت الله سید رجبعلی محمدی متکازینی نیز اهل این روستا می‌باشد.

هم اکنون از این روستا ده‌ها عالم فاضل و مجتهد در سمت روحانیت در سمت های مختلف امام جمعه،قاضی،امام جماعت و استاد در حوزه ی علمیه 

مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

صدها بسیجی رزمنده، ده ها پاسدار جان برکف، دو سردار شاخص ملی، ١۴شهید والا مقام، یک مدافع حرم مفقود الاثر پاسدار رشید اسلام سید سجاد خلیلی از این روستا برخاسته اند.

بنابراین با داشتن چنین روستایی با چنین پیشینه ی زیبا و درخشان و داشتن مردان و زنان متدین وچشمه های پر آب و زیبا، رودخانه و آبشار های پله‌کانی که موهبت خدادادی ست باید خدارا شاکر باشیم واز این موهبت های زیبا، خوب استفاده کنیم.

با تشکر سید جبل النوری


کانال:

t.me/seyed_jabalannori 

وبلاگ:

https://www.seyedjabalannori.blog.ir 

۰ نظر ۱۴ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۳۷
تیم مدیرت سیدجبل النوری



هر که امشب ، مشهد است و با رضا 

یادی از ما هم کُند در آن سرا 


هر که در کوی علی موسی الرضاست 

نام ما را هم بخوانَد  در دعا

۰ نظر ۱۲ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۱
تیم مدیرت سیدجبل النوری

بسم الله الرحمن الرحیم

عالم عامل و دانشمند فرهیخته،سلاله سادات،ذریه‌ی زهرای اطهر سلام الله‌علیها،استاد سطح عالی و مدرس نمونه‌ی حوزه علمیه و دانشگاه،خطیب توانمند حضرت آیت الله حاج سید رجبعلی محمدی متکازینی در مورد شجره نامه‌ی سادات متکازین مطالب ارزنده‌ای را بر اساس مستندات تاریخی ارائه نمودند.

لذا از این بزرگوار مراتب تقدیر و تشکر ویژه ی خود را ابراز و اعلان میدارم.

التماس دعا

# سـید_جبـل_الـنوری

۰ نظر ۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۰۵
تیم مدیرت سیدجبل النوری

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی دیگر از فرزندان عالم و فرهیخته منطقه ی جبل النور مدیر عامل محترم آب منطقه ای استان مازندران جناب آقای محمد ابراهیم یخکشی می باشد که در روستای زیبای یخکش یا اولار روستای زادگاهش رشد و نمو یافته هم اکنون در خدمت نظالم مقدس جمهوری اسلامی ایران مشغول انجام وظیفه و خدمت به امت اسلامی می باشد.

روستای زیبای یخکش دارای چشمه ی معروف سمبی همراه با آبشار و کارخانه ی اب معدنی نیز می باشد.

آقای دکتر یخکشی یکی از چهره های افتخار آمیز منطقه ی جبل النور میباشد.

۰ نظر ۰۶ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۵۲
تیم مدیرت سیدجبل النوری

بسم الله الرحمن الرحیم

در گذشت بانوی مکرمه کربلایی گل‌بانو زارع همسر مرحوم آقا میر عماد حسینی و مادر آقایان جانباز رشید اسلام آقا سید صفدر حسینی و کربلایی سید نقدعلی حسینی و دختران آن مرحومه و آقاسید سجادی و آقا سیدعزت الله حسینی  و دیگر باز ماندگان تسلیت عرض میکنیم 

مارا نیز در غم خود شریک بدانید

سید جبل النوری

1396/5/4

t.me/seyed_jabalannori

https://seyedjabalannori.blog.ir

۰ نظر ۰۴ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۲۲
تیم مدیرت سیدجبل النوری

گوشه ای از مصاحبه‌ی اختصاصی روابط عمومی وبلاگ و کانال سید جبل النوری با 

حضرت آیت الله حاج سید رضا حسینی مازندرانی


بزودی مصاحبه‌ی جامع و کامل منتشر میشود.


دانلود بخشی از مصاحبه

۰ نظر ۰۲ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۲
تیم مدیرت سیدجبل النوری